El decàleg del bon autònom

El fet d’esdevenir autònom suposa un gran repte per moltes persones, principalment pels dubtes i les incerteses que suposa professional i laboralment. És per això que en aquest article escrit per l’equip de contingut de BNA Consultors volem exposar fins a 10 consells i trucs que tot bon autònom hauria de tenir en compte per a dur a terme la seva activitat.

Fer-se autònom suposarà una sèrie d’avantatges molt atractius com per exemple ser el nostre propi cap, decidir el nostre horari i seleccionar els nostres clients. Tot i així, cal remarcar, que una de les parts negatives d’aquest model laboral és la quantitat d’hores que suposen pel treballador. De vegades pot semblar que enlloc de treballar 40 hores a la setmana, en treballem 24 hores, però al dia. 

L’objectiu per canviar aquesta situació que viuen molts autònoms regularment no és dedicar més hores laborals, sinó de millorar la productivitat en les hores que es treballa. 

Per aconseguir-ho, cal seguir setmanalment totes les tasques i obtenir més temps per la família; prosperar, a curt termini, implica mantenir la facturació i els clients, millorant a més la qualitat de vida. 

A BNA Consultors oferim assistència per autònoms en tot allò que puguin necessitar. A continuació, t’oferim les següents indicacions per aconseguir ser autònom i trobar un bon balanç entre feina i oci:

 

1. Establir prioritats com a autònom: Calendari

Al començar la setmana, és rellevant tenir-la organitzada al teu calendari. Què has de fer i quan ha d’estar fet? L’òptim és aconseguir que dilluns tinguis preparades les tasques que s’han de dur a terme aquella la setmana.

Una bona gestió de les tasques també implica poder compartir el calendari setmanal amb altres empleats i col·laboradors, per tal de dividir les gestions i evitar la gran quantitat de correus innecessaris que poden distreure i afectar la productivitat. 

Cal tenir en compte, que deixar espais en blanc dins l’horari de treball és un bon mètode per poder atendre alguna urgència que pugui succeïr al llarg del dia.

 

2. Horari de treball

En moltes ocasions, els autònoms senten que no tenen un horari laboral fixe, i això pot tenir un impacte negatiu en la productivitat. 

En el moment en que s’estableixen rutines diàries, com per exemple, treballar de 9 del matí a 6 de la tarda, el professional s’acostuma a tenir les tasques acabes a l’hora. La limitació de lhorari laboral ajudarà a conciliar el treball amb la vida personal fóra de l’activitat professional.

 

3. Temps pels teus

L’organització de les tasques laborals, també ha de tenir en compte les activitats d’oci

El plantejament de la setmana cal que mostri els plans familiars i personals. Tot aquest temps ha de ser respectat i bloquejat en l’agenda de l’autònom. És important que intentis no canviar-ho, ja que tot i que de vegades puguin sorgir complicacions o imprevistos laborals, cal que valoris el temps d’oci, per tal de ser més productiu en el treball, sent conscient que pots arribar a tot

 

4. Llista de tasques

En relació als dos consells anteriors, volem remarcar l’importància de crear llistes de tasques que s’han de realitzar al llarg de la jornada laboral.

L’objectiu és tenir un control del progrès laboral i dels objectius que es volen aconseguir. A més del fet de tenir tota l’activitat enregistrada i monitoritzada per tal de no oblidar-nos-en.

 

5. Més productivitat: una tasca a l’hora

La multitasca no t’ajudarà a augmentar la productivitat. És important decidir el temps que empraràs per realitzar la tasca en la que estàs centrat; quantes hores necessites?

Et recomanem que en cas que la durada de la tasca sigui de més de dues hores, caldrà que facis un descans de mínim 10 minuts per recarregar les energies; en aquell temps determinat, t’has de centrar nomès en aquella tasca. 

Entre altres aspectes, s’ha de tenir en compte, que hi haurà tasques que requeriran que passis el dia fóra. L’ideal en aquests casos és que puguis organitzar les tasques pendents o dividir-les correctament durant la setmana. 

D’aquesta manera, podràs dedicar un dia a una activitat en concret.

 

6. Com a autònom has d’aprender a delegar tasques

A mida que creix l’empresa, creixen les tasques. Tal i com hem mencionat en els punts anteriors, és molt important que les activitats es deleguin o subcontraction a altres treballadors o col·laboradors, ja que com autònom no podràs ocupar-te de tot. 

Un treball organitzat i dividit adequadament t’ajudarà a una bona productivitat. 

 

7. Coneix als teus clients

És important conèixer bé la teva cartera de clients. 

Aquest fet requereix mantenir un contacte directe que pot suposar temps i esforç per la teva part; però l’objectiu val la pena. Anticipar-se als seus requeriments i saber quina és la seva forma ideal de treball, t’ajudarà a tenir-los sempre satisfets i anar un pas per davant en les seves necessitats.

 

8. La facturació, un aspecte clau pels autònoms

L’autònom sempre tindrà despeses més enllà de la mà d’obra; les quotes d’autònom, els impostos, els costos d’oficina, etc. Per tant, la facturació ha de cobrir unes certes despeses lligades al negoci

Per gestionar-les la facturació eficientment és recomanable comptar amb l’assistència d’una gestoria de confiança. En aquest àmbit BNA Consultors pot donar-te un cop de mà en tot el que necessitis com a autònom així que no dubtis en posar-te en contacte amb la nostra gestoria a Valls per a més informació.

 

9. Canvis en el preus

Alguns clients tendiran a sol·licitar descomptes. 

En aquest cas, cal aprendre a negociar, per tal de no acceptar qualsevol preu, ja que a la llarga no serà sostenible. S’han de mantenir els preus dels serveis.

D’aquesta manera estaràs valorant el teu treball, transmetent el valor del que fas i els beneficis que obtindrà el teu client. 

 

10. La tecnologia, gran aliada de l’autònom

Per finalitzar, volem transmetre’t l’importància de fer un bon ús de la tecnologia. Per aconseguir-ho, t’informem d’algunes aplicacions que et faràn el treball més eficaç i productiu: 

  • Evernote: Aplicació per escriure tasques des del mòbil, la tablet o ordinador. 
  • Trello: Eina per millorar la productivitat. Representació virtual de les tasques que has de fer i organització d’agenda per clients. 
  • Headspace: Aplicació de relaxació. T’aporta consells per tal de millorar la concentració i incrementar la productivitat. 
 

Ens enorgulleix haber ajudat a centenars de clients (tant particulars i autònoms com empreses de totes les mides) en facturació o qualsevol assessorament fiscal, jurídic o laboral. Truca a BNA Consultors al 977 60 05 00; un dels nostres experts estarà encantat d’assistir-te.

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Powered by Estatik