Dirigir una empresa en temps de coronavirus: els nostres consells

La pandèmia del COVID19 ha afectat a treballadors i empreses de tots els tamanys i sectors. Petites, mitjanes i grans organitzacions s’han vist obligades a reduïr la seva activitat i per tant la seva facturació i això ha generat una reacció en cadena amb clients i proveïdors, que s’han vist igualment afectats. 

En aquest article escrit per l’equip de BNA Consultors volem exposar una sèrie de consells per a tot cap d’empresa amb l’objectiu d’afrontar de la millor manera el futur en temps de coronavirus. Per a començar pots revisar el nostre article anterior on vam enumerar les principals recomanacions per a empreses i persones treballadores sobre el coronavirus.

Menys producció, consum i turisme

El coronavirus ha tingut un impacte negatiu sobre tres pilars fonamentals en l’economia de Catalunya com son la producció, el consum i el turisme, amb les conseqüències econòmiques que això ha tingut sobre particulars i empreses. 

Això ha provocat que el nombre d’organitzacions obligades a convocar un ERTE hagi aumentat ostensiblement. En aquest article t’expliquem tot el que necessites saber sobre els ERTEs.

No obstant, aquest impacte ha provocat que moltes organitzacions s’hagin vist obligades a reinventar-se i a buscar noves fòrmules de negoci per a assegurar la seva supervivència en aquests temps d’incertesa.

La prevenció i les precaucions sanitaries, una obligació

Les autoritats han repetit per activa i per passiva l’importància de, en cas de tornar a l’activitat laboral, mantenir unes condiciones sanitaries impecables per a evitar la propagació del virus.

Per a començar s’han de mantenir les condicions higièniques al lloc de treball i cada empresa ha de tenir implantat un protocol d’actuació contra el coronavirus. Igualment és imprescindible que cada treballador mantingui un espai de feina ordenat.

El protocol d’actuació ha d’incloure els objectius del pla, amb els responsables de la gestió, les mesures generals de prevenció i la forma d’actuar en el cas de detectar símptomes del virus.

Adicionalment, és essencial que els treballadors mantinguin una distància de seguretat entre ells de mínim 1.5 metres, facin servir mascareta i guants i es rentin les mans regularment. L’infografia a continuació mostra la manera més segura i efectiva de com rentar-se les mans:

L’importància del teletreball i la digitalització

El coronavirus ha forçat a moltes empreses a implantar el teletreball, amb els empleats duent a terme la seva activitat desde casa a causa del confinament. En ocasions el teletreball no ha pogut complir les expectatives però en moltes altres ha estat una experiència satisfactòria tant pel treballador com pel client.

Segons molts especialistes en la matèria dels recursos humans, aquesta experiència forçada amb el teletreball ha fet avançar les empreses 5 o 10 anys en aquest aspecte i algunes organitzacions han decidit implementar la flexibilitat laboral de forma semi-permanent.

D’altra banda, la digitalització dels serveis que ofereixen les empreses han cobrat molta importància degut a les circumstàncies de confinament. Una pàgina web, una aplicació o una intranet poden ser excel·lents eines per a gestionar les necessitats dels clients.

Envoltar-se d’un equip professionals, necessàri

En aquest context difícil de preveure és més important que mai comptar amb un equip de professionals al servei de la teva empresa. 

A BNA Consultors som especialistes en l’assessorament a tot tipus d’empreses de tots els sectors i de tots els tamanys i som a disposició de la teva organització en qualsevol aspecte jurídic, laboral o fiscal.

Si vols més informació sobre la nostra consultoria i gestoria a Valls no dubtis en explorar els nostres serveis. Pots posar-te en contacte amb nosaltres a través del 977 60 05 00 o comunicacio@bna.cat i un membre de l’equip de l’equip de BNA Consultors t’atendrà encantat.

Reset password

Enter your email address and we will send you a link to change your password.

Powered by Estatik