Decidir-se a demanar una hipoteca és una de les eleccions més importants que pot prendre qualsevol persona o família. Sol·licitar-ne una no és gens fàcil, o si més no, s’ha d’anar amb compte per no cometre errors ni acceptar condicions desfavorables.

L’equip de BNA Consultors, la gestoria de referència a Valls, Tarragona, ha redactat aquest article amb l’objectiu de guiar i assessorar a tots aquells que estiguin pensant en sol·licitar un préstec hipotecari. És una decisió econòmica important en la qual val la pena invertir temps per garantir prendre una bona decisió.

A BNA consultors som especialistes en la presa de decisions importants, com és demanar una hipoteca. A la gestoria valls, sempre vetllem per l’economia i la seguretat dels nostres clients, acompanyant-los i assessorant-los perquè prenguin la millor decisió.

¿Vols demanar una hipoteca? Aquest son els passos a seguir: 

1. Complir els requisits

El primer pas, i potser el més important, és assegurar-se que compleix els requisits necessaris per poder sol·licitar una hipoteca. El Banc d’Espanya aconsella no destinar més del 35% del sou en gastos d’habitatge, sigui un contracte de lloguer, o un rebut d’hipoteca. 

A més, un dels requisits principals per aconseguir que li concedeixin un préstec hipotecari és tenir un sou per un valor que li permeti cobrir la quota amb comoditat. A més, també li poden demanar una antiguitat determinada en el lloc de feina que demostri una estabilitat, i en molts dels casos, un contracte indefinit, que asseguri que, en principi, tindrà un sou en els pròxims anys. 

2. Buscar i comparar

El següent pas, i un dels més importants és comparar. Condicions hipotecàries hi ha tantes com bancs, què són molts. Per això, és imprescindible mirar i contrastar les ofertes que ofereixen les entitats. Les condicions d’una hipoteca poden variar molt, i en conseqüència, el seu cost. 

No només ha de mirar el tipus d’interès, que també, però de la mateixa manera, ha de posar èmfasi en altres aspectes com les permanències, les condicions per amortitzacions i altres detalls rellevants. Per això, l’equip de BNA consultors recomana contractar els serveis d’una gestoria, per assegurar-se de prendre les decisions correctes i que més li beneficiaran.

3. Negocia

El tercer pas és més complex. Els bancs fan una primera aposta, amb una primera oferta, però no té perquè ser la definitiva. Un cop hem pres la decisió de seguir endavant amb una entitat bancària determinada, arriba el moment de negociar. 

Depenen dels interessos de la persona o família sol·licitant s’han de negociar diferents clàusules del contracte. Cada situació es veurà més beneficiada per determinades decisions, i tenint en compte que és una decisió a llarg termini, val la pena invertir a prendre-la bé. 

4. Revisar i estudiar

El quart pas és un dels més complicats. Quan ja ha arribat a un acord just amb l’entitat bancària i ha pres la decisió de signar el préstec hipotecari  arriba un dels moments més importants, assegurar-se que tot el que s’ha acordat de manera verbal queda reflectit en el contracte. 

Aquest és un dels pas més importants, i per això des de la gestoria i assessoria valls, recomanem contractar els serveis d’un professional especialista en aquesta mena d’operacions. Aquesta figura serà l’encarregada de revisar els contractes i assegurar-se que tota la informació correspon a l’acord i que no hi ha errors.

5. Notaria i signatura

L’últim pas és signar. Un cop tot està en ordre, es procedeix a la signatura del contracte de préstec hipotecari per oficialitzar l’operació. Aquesta signatura es fa davant notari, i prèviament es fa una lectura del contracte per comprovar que no hi ha cap error i que el dia de la signatura oficial no hi hagi cap contratemps. 

En aquesta lectura també és recomanable  comptar amb la presència d’un assessor financer, ja que és l’última oportunitat de detectar un error abans de signar. 

Per aquestes, i moltes altres raons, és important comptar amb els serveis d’una assessoria professional i referent en el sector. L’equip d’experts de BNA, porta molts anys ajudant als seus clients amb aquest tipus de gestions. Si vols informar-te, pots contactar amb nosaltres a comunicacio@bna.cat o bé trucant al 977 60 05 00.